TRÄNING

Om vi vet varför vi ska träna så blir det kanske inte lika svårt att göra det. Känslan som träning ger mig och min kropp är underbar. Det gäller både under själva träningspasset men kanske främst efteråt.

För mig är viktigt att känna efter hur dagsformen är. Att inte jämföra sig med någon annans. Ibland är kroppen upplagd för ett riktigt hårt pass och ibland behöver den väckas lite varsamt. Jag lägger ingen värdering i det utan känner efter och ger min kropp det den behöver.
För mig handlar träning om att hålla sig frisk och stark på insidan, att träna hjärtat så att det stärks och att få den allmänna positiva effekt som all fysisk aktivitet ger.

Jag tror på att variera sin träning och utmana sig själv genom att testa nya saker. Jag kompletterar gärna styrke- och konditionsträning med tex yoga. Men viktigast av allt är att inte krångla till det. Med kroppen som enda belastning så kan du träna var som helst och när som helst. " Keep it simple".

När jag hamnar i träningssvackor så har jag lärt mig att alliera mig med andra. Har jag bokat upp mig för att träna med min man, mina barn eller nån kompis så är det väldigt svårt att backa ur. Så jag gör ofta så att jag bestämmer mig för att träna tillsammans med någon eller i grupp. Forskning visar också att det är mer sannolikt att man når sitt mål när man tränar tillsammans med andra än om man tränar själv.
Med det inte sagt att jag alltid tränar i grupp. Ibland är träning eller en powerwalk på egen hand den allra bästa medicinen. Det är dagsformen som får avgöra.
 

Vill du ha hjälp med din träning?

Har du svårt att få till din träning? Vad är din peronliga utmaning?
Är du intresserad av att vara del i ett härligt gäng som tränar tillsammans?
Hör av dig till mig.